Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Anglistik - Kultur und Landeskunde

The Muslim Community in the British Educational System. Which Challenges Have to Be Faced by State Schools?

Titel: The Muslim Community in the British Educational System. Which Challenges Have to Be Faced by State Schools?

Essay , 2012 , 16 Seiten , Note: 1,7

Autor:in: Anne Lipp (Autor:in)

Anglistik - Kultur und Landeskunde

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Leseprobe Details

Low academic achievements by Muslim pupils are still a problem in Britain at present time and this can obviously, since many have lived in England for generations, not only be justified by recent arrivals in England. Therefore, various investigations took place in order to explore other causes that might be responsible for the unequal achievements among pupils from Muslim and non-Muslim heritage. These matters call for more fundamental pedagogical and practical changes within English state schools.

According to the 2001 census the Muslim population in the United Kingdom contained a total of approximately 1.6 million. In 2010 the number estimated by the Pew Forum report was around 2.9 million, which would signify that it had nearly doubled within nine years. Taking this vast growth into account, it becomes obvious that the number of Muslim pupils in English schools will increase as well. Therefore the following question arises: What challenge must the English state school system face regarding a growing number of Muslim pupils?

Until the first Education Act in 1870, the Church of England mainly determined the education in England. Afterwards, the state began to take over responsibility as it demonstrated a commitment to provision of education on a national scale and financially supported various church schools. With this education act the foundation of board schools and the election of school boards took place on a local level.

After another education act in 1944 major parts of the responsibility for education laid in the hands of the state. Therefore, local education authorities such as counties or district councils were supposed to organize these schools. The only obligation they had was the “continuing commitment to religious education within the general state system” (Nielsen 54). Consequently, the teaching of religion and “daily collective acts of worship within school” (Nielsen 54) were obligatory and determined by law. However, these local authorities set the framework whereas head teachers also had significant influence with regard to the curriculum, selection of school staffs and books.

Leseprobe


Inhaltsverzeichnis

  • 1. Introduction
  • II. Various challenges that need to be faced by state schools
    • 2.1 Changes in the curriculum
    • 2.2. Changes regarding school staff
  • III. Conclusion

Zielsetzung und Themenschwerpunkte

Dieser Text analysiert die Herausforderungen, denen das englische staatliche Schulsystem im Hinblick auf die steigende Zahl muslimischer Schüler gegenübersteht. Er untersucht die Notwendigkeit von Anpassungen im Lehrplan und in der Schulkultur, um eine inklusive und respektvolle Bildung für alle Schüler zu gewährleisten.

  • Die Bedeutung einer inklusiven und multikulturellen Bildung im englischen Schulsystem
  • Die Herausforderungen der Integration muslimischer Schüler in den bestehenden Lehrplan und in die Schulkultur
  • Die Rolle von Lehrkräften bei der Förderung von interkulturellem Verständnis und Respekt
  • Die Notwendigkeit, die Beiträge der muslimischen Gesellschaft zur europäischen Welt im Lehrplan zu berücksichtigen
  • Die Notwendigkeit, die Bedürfnisse muslimischer Schüler hinsichtlich ihrer religiösen und kulturellen Identität zu berücksichtigen

Zusammenfassung der Kapitel

1. Introduction

Dieses Kapitel stellt die wachsende Zahl muslimischer Schüler in englischen Schulen als zentrale Herausforderung für das Bildungssystem dar. Es beleuchtet den historischen Kontext der staatlichen Schulbildung in England und die Entwicklungen im Zusammenhang mit der Integration von Migranten und muslimischen Schülern.

II. Various challenges that need to be faced by state schools

2.1 Changes in the curriculum

Dieses Kapitel argumentiert für eine Abkehr vom eurozentrischen Blickwinkel im Lehrplan und für eine stärkere Integration von multikulturellen Perspektiven. Es beleuchtet die Notwendigkeit, den Wissensschatz der islamischen Welt im Unterricht zu berücksichtigen, um ein tieferes Verständnis und einen respektvollen Umgang mit anderen Kulturen zu fördern.

2.2. Changes regarding school staff

Dieses Kapitel behandelt die Rolle von Lehrkräften bei der Förderung von interkulturellem Verständnis und der Einbeziehung muslimischer Schüler. Es beleuchtet die Notwendigkeit, die Bedürfnisse muslimischer Schüler hinsichtlich ihrer religiösen und kulturellen Identität zu berücksichtigen und angemessene Ressourcen für eine respektvolle und inklusive Bildung bereitzustellen.

Schlüsselwörter

Multikulturelle Bildung, Integration, muslimische Schüler, Lehrplanentwicklung, interkulturelles Verständnis, Respekt, Inklusion, Eurozentrismus, islamische Welt, Lehrkräftebildung.

Ende der Leseprobe aus 16 Seiten  - nach oben

Details

Titel
The Muslim Community in the British Educational System. Which Challenges Have to Be Faced by State Schools?
Hochschule
Universität Potsdam  (Anglistik/Amerikanistik)
Note
1,7
Autor
Anne Lipp (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2012
Seiten
16
Katalognummer
V345100
ISBN (eBook)
9783668348578
ISBN (Buch)
9783668348585
Sprache
Deutsch
Schlagworte
muslim community british educational system which challenges have faced state schools
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Anne Lipp (Autor:in), 2012, The Muslim Community in the British Educational System. Which Challenges Have to Be Faced by State Schools?, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/345100
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  16  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum