Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Go to shop › Business economics - Offline Marketing and Online Marketing

Going global - but how? Strategien zum Eintritt in ausländische Märkte

Title: Going global - but how? Strategien zum Eintritt in ausländische Märkte

Seminar Paper , 2012 , 23 Pages , Grade: 1,7

Autor:in: B.A. Sven Mally (Author)

Business economics - Offline Marketing and Online Marketing

Excerpt & Details   Look inside the ebook
Summary Excerpt Details

Im Fokus der Arbeit steht die Frage, wie ein erfolgreicher Markteintritt in neue Märkte bewerkstelligt werden kann. Hierzu werden zunächst die grundlegenden Begriffe erläutert und darauf untersucht, welche Faktoren für einen erfolgreichen Markteintritt wichtig sind: Entscheidet die Art und Weise, das Timing, die Unternehmensgröße oder wirtschaftlicher und kultureller Abstand zum neuen Markt? Darauf folgt eine exemplarische Betrachtung einer europäischen Firma – Philips – um unterschiedliche Stufen einer Internationalisierungsstrategien aufzuzeigen.

Excerpt


Inhaltsverzeichnis

1 Einfuhrung

2. Definitionen

3. Formen
3.1. Export
3.2. Lizenzierung
3.3. Franchising
3.4. Joint Venture
3.5. Strategische Allianzen
3.6. Tochtergesellschaften

4. Zeitpunkt des Markteintritts

5. Auswahl der Strategie
5.1. Erfolgsfaktoren
5.2. Bewertungskriterien fur die Wahl der Strategieform
5.3. Einflussgroften auf die Wahl der Timingstrategie

6. Philips Internationalisierung

7. Fazit und Ausblick

8. Literaturverzeichnis

Excerpt out of 23 pages  - scroll top

Details

Title
Going global - but how? Strategien zum Eintritt in ausländische Märkte
College
University of Marburg
Grade
1,7
Author
B.A. Sven Mally (Author)
Publication Year
2012
Pages
23
Catalog Number
V230414
ISBN (eBook)
9783656464730
ISBN (Book)
9783656468561
Language
German
Tags
Going global
Product Safety
GRIN Publishing GmbH
Quote paper
B.A. Sven Mally (Author), 2012, Going global - but how? Strategien zum Eintritt in ausländische Märkte, Munich, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/230414
Look inside the ebook
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
Excerpt from  23  pages
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Payment & Shipping
  • About us
  • Contact
  • Privacy
  • Terms
  • Imprint