Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Go to shop › Business economics - Offline Marketing and Online Marketing

Open Innovation und Mass Customization: Gemeinsamkeiten und Unterschiede entscheidender Charakteristika

Title: Open Innovation und Mass Customization: Gemeinsamkeiten und Unterschiede entscheidender Charakteristika

Seminar Paper , 2011 , 13 Pages , Grade: 2,0

Autor:in: Ralf Wagner (Author)

Business economics - Offline Marketing and Online Marketing

Excerpt & Details   Look inside the ebook
Summary Excerpt Details

Ausgelöst durch die technische Entwicklung und neuen Anwendungsgebiete der modernen Informations- und Kommunikations- (IuK)-Technologien wandeln sich die industriellen Wertschöpfungsaktivitäten seit einigen Jahren in geradezu spektakulärem Ausmaß. Im Rahmen dieser Arbeit wird ein Überblick über Open Innovation und Mass Customization anhand der bestehenden Literatur gegeben und darauf aufbauend Gemeinsamkeiten und Unterschiede relevanter Kriterien zwischen diesen beiden Formen der interaktiven Wertschöpfung herausgearbeitet.

Excerpt


Inhaltsverzeichnis

Abbildungsverzeichnis

Abkürzungsverzeichnis

1 Einleitung

2 Open Innovation
2.1 “Demand pull” und “Technology Push”
2.2 Der Kunde als Innovator
2.3 Abgrenzung und Charakterisierung von Open Innovation
2.4 Grundgedanken von Toolkits für Open Innovation

3 Mass Customization
3.1 Abgrenzung und Charakterisierung von Mass Customization
3.2 Grundprinzipien von Mass Customization

4 Interaktive Wertschöpfung

5 Fazit

Literaturverzeichnis

Excerpt out of 13 pages  - scroll top

Details

Title
Open Innovation und Mass Customization: Gemeinsamkeiten und Unterschiede entscheidender Charakteristika
College
University of Münster  (Institut für betriebswirtschaftliches Management im FB 12)
Grade
2,0
Author
Ralf Wagner (Author)
Publication Year
2011
Pages
13
Catalog Number
V195514
ISBN (eBook)
9783656215776
ISBN (Book)
9783656218517
Language
German
Tags
open innovation mass customization
Product Safety
GRIN Publishing GmbH
Quote paper
Ralf Wagner (Author), 2011, Open Innovation und Mass Customization: Gemeinsamkeiten und Unterschiede entscheidender Charakteristika, Munich, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/195514
Look inside the ebook
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
Excerpt from  13  pages
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Payment & Shipping
  • About us
  • Contact
  • Privacy
  • Terms
  • Imprint