Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Pädagogik - Schulwesen, Bildungs- u. Schulpolitik

Financing Education in Tanzania: Policy Transformations, Achievements and Challenges

Titel: Financing Education in Tanzania: Policy Transformations, Achievements and Challenges

Seminararbeit , 2010 , 24 Seiten

Autor:in: Assistant Lecturer Mohamed Msoroka (Autor:in)

Pädagogik - Schulwesen, Bildungs- u. Schulpolitik

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Leseprobe Details

Financing Education in Tanzania: Policy Transformations, Achievements and Challenges
By Mohamed Msoroka
Assistant Lecturer
University of Dodoma

Executive Summary
This paper provides an analysis of the policy transformations/changes in the financing of education in Tanzania. The paper surveys the transformations being put in place in primary education, secondary education and higher education/university in various periods to date. The paper summarizes these policy transformations in a way to provide a clear understanding of the situation to the reader. The paper gives the achievements and challenges of the current policy changes in the financing of education so as to help the provision of the third eye to the reader to help him/her to make proper judgments and help to push the wheel forward. The paper provides a summary of financing of primary and secondary education before Primary Education Development Plan (PEDP) and Secondary Education Development Plan (SEDP) and after PEDP and SEDP respectively. Moreover, the achievements and challenges encounter the PEDP and SEDP policies are also surveyed. In the higher/university education, the paper reviews the issue of policy transformations in financing of education since colonial era to date. It gives the achievements and challenges facing the cost-sharing and privatization policies in the higher education policies in Tanzania before arriving to the conclusion.

Leseprobe


In Kürze finden Sie hier eine Leseprobe.
Ende der Leseprobe aus 24 Seiten  - nach oben

Details

Titel
Financing Education in Tanzania: Policy Transformations, Achievements and Challenges
Hochschule
University of Dodoma  (College of Education)
Veranstaltung
Policy Planning and Project Design in Education
Autor
Assistant Lecturer Mohamed Msoroka (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2010
Seiten
24
Katalognummer
V188058
ISBN (eBook)
9783656117964
ISBN (Buch)
9783656132905
Sprache
Englisch
Schlagworte
financing education tanzania policy transformations achievements challenges
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Assistant Lecturer Mohamed Msoroka (Autor:in), 2010, Financing Education in Tanzania: Policy Transformations, Achievements and Challenges, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/188058
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • https://cdn.openpublishing.com/images/brand/2/preview_popup_advertising.jpg
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  24  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum