Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Afrikawissenschaften - Sonstiges

Empowering Africa’s Future. Education for Sustainable Development as a Catalyst for Youth Employability and Economic Resilience in Zambia and Sub-Saharan Africa

Titel: Empowering Africa’s Future. Education for Sustainable Development as a Catalyst for Youth Employability and Economic Resilience in Zambia and Sub-Saharan Africa

Forschungsarbeit , 2025 , 82 Seiten , Note: PhD

Autor:in: Maliro Ngoma (Autor:in)

Afrikawissenschaften - Sonstiges

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Details

This study investigates the role of Education for Sustainable Development (ESD) in enhancing youth employability and economic resilience in Zambia, with comparative insights from Sub-Saharan Africa. Grounded in Human Capital Theory, the Sustainable Livelihoods Framework, and the Capability Approach, the research adopts a pragmatic paradigm and a convergent parallel mixed methods design. Quantitative data were collected through surveys of 412 youth across Lusaka, Copperbelt, and Eastern Provinces, while qualitative insights were drawn from interviews, focus groups, and document analysis.
Findings reveal that ESD participation significantly correlates with improved employment outcomes, higher income levels, and stronger entrepreneurial intent. Youth described ESD as practical and empowering, linking education to real-life challenges and opportunities. Female participants, despite facing greater barriers, demonstrated high engagement and leadership within ESD programs. Institutional support emerged as a critical factor, with better-resourced regions showing stronger outcomes.
The study concludes that ESD fosters multidimensional resilience by equipping youth with marketable skills, adaptive capacities, and agency. However, disparities in access, gender equity, and institutional readiness limit its full potential. Policy recommendations include integrating ESD into national curricula, expanding access to marginalized groups, linking ESD to green job creation, and strengthening institutional capacity.
This research contributes to the growing body of literature on sustainable education and youth development in Africa, offering actionable insights for policymakers, educators, and development practitioners committed to inclusive and transformative learning.

Details

Titel
Empowering Africa’s Future. Education for Sustainable Development as a Catalyst for Youth Employability and Economic Resilience in Zambia and Sub-Saharan Africa
Veranstaltung
Education Management and Administration
Note
PhD
Autor
Maliro Ngoma (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2025
Seiten
82
Katalognummer
V1675827
ISBN (eBook)
9783389168479
ISBN (Buch)
9783389168486
Sprache
Englisch
Schlagworte
youth employability education for sustainable development Zambia sub- saharan Africa Economic Resilience Human Capital Theory Sustainable Livelihoods Framework (SLF) Capability Approach Skills Development Gender Empowerment
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Maliro Ngoma (Autor:in), 2025, Empowering Africa’s Future. Education for Sustainable Development as a Catalyst for Youth Employability and Economic Resilience in Zambia and Sub-Saharan Africa, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1675827
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  82  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum