Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Didaktik - Englisch

The Intricate Relationship Between the Fear of Making Mistakes and Foreign Language Classroom Anxiety

A Psychological and Pedagogical Perspective

Titel: The Intricate Relationship Between the Fear of Making Mistakes and Foreign Language Classroom Anxiety

Akademische Arbeit , 2025 , 20 Seiten , Note: 1,0

Autor:in: Niklas Richter (Autor:in)

Didaktik - Englisch

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Details

In this paper, the research question “How does the fear of making mistakes contribute to FLCA?” serves to highlight Scholz’ (2012) vision of interconnectedness in language learning experience. Both Horwitz et al.’s (1986) views on FLCA and contemporary perspectives on the fluidity of language learners’ identities will be considered. As the individual perception of evaluation and the act of committing mistakes shape one’s language learning experience, shedding light on this issue will contribute to a broader body of research to assist students in overcoming their struggles.

The discussed anxiety presents a multi-faceted phenomenon intricately intertwined with with three overarching categories: “1) communication apprehension; 2) test anxiety; and 3) fear of negative evaluation” (Horwitz et al., 1986). A noteworthy critique of Horwitz et al.’s (1986) understanding comes from Scholz (2012). He argues that even though prior researchers had described FLCA as a complex construct of individual beliefs, they still tended to equate FLCA with general performance anxiety. To Scholz (2012), this issue meant failing to capture the profound complexity of individual learner experiences. As he proposes a dynamic understanding of language learners’ identities, language views, and anxious feelings, he emphasizes the interrelation of the three elements, stating that “FLA remains a complex term to conceptualize, but if it is re-evaluated, perhaps research can begin to better understand its effect and reinvigorate this exciting discussion in SLA discourse” (Scholz, 2012).

Details

Titel
The Intricate Relationship Between the Fear of Making Mistakes and Foreign Language Classroom Anxiety
Untertitel
A Psychological and Pedagogical Perspective
Hochschule
Universität Potsdam  (English Language Education (ELE))
Veranstaltung
Module paper
Note
1,0
Autor
Niklas Richter (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2025
Seiten
20
Katalognummer
V1667818
ISBN (eBook)
9783389161531
ISBN (Buch)
9783389161548
Sprache
Englisch
Schlagworte
FLE FSVA Foreign Language Use Anxiety Fremdsprachenverwendungsangst Fehler Fehlerkorrektur Angst Errors Mistakes
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Niklas Richter (Autor:in), 2025, The Intricate Relationship Between the Fear of Making Mistakes and Foreign Language Classroom Anxiety, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1667818
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  20  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum