Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Pädagogik - Allgemein

Leveraging AI-Generated Data for Factor Structure Simulation and Analytical Protocol Development of the Digital Change in Schools Scale (DCSS)

Titel: Leveraging AI-Generated Data for Factor Structure Simulation and Analytical Protocol Development of the Digital Change in Schools Scale (DCSS)

Wissenschaftliche Studie , 2025 , 14 Seiten

Autor:in: Kwok Kuen Tsang (Autor:in)

Pädagogik - Allgemein

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Details

The ongoing digital transformation of education necessitates robust tools to measure its scope and impact. However, the field lacks a thoroughly validated instrument to assess digital change in schools, hindering empirical research and evidence-based policy. Addressing this gap, this working paper presents a novel methodological simulation that leverages AI-generated synthetic data to develop and refine an analytical protocol for the Digital Change in Schools Scale (DCSS). The original Digital Transformation Scale was adapted to the Chinese context via AI-assisted translation and expert review. Using the AITurk platform, iterative synthetic datasets were generated (n₁=200, n₂=400, n₃=600) to simulate the entire psychometric workflow. Exploratory Factor Analysis on the initial dataset refined the scale from 17 to 10 items, revealing a three-factor structure (digitization, digitalization, digital transformation). Subsequent Confirmatory Factor Analyses on independent samples confirmed the model's acceptable fit and internal consistency, although the digitization subscale showed reliability concerns. Crucially, this simulation does not constitute validation but serves as a rigorous proof-of-concept and feasibility study. It provides a pre-tested analytical framework and a hypothesized factor structure, offering researchers a efficient and cost-effective pipeline for future empirical validation with human subjects, thereby accelerating research into digital change in educational contexts。

Details

Titel
Leveraging AI-Generated Data for Factor Structure Simulation and Analytical Protocol Development of the Digital Change in Schools Scale (DCSS)
Hochschule
Education University of Hong Kong
Autor
Kwok Kuen Tsang (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2025
Seiten
14
Katalognummer
V1617328
ISBN (eBook)
9783389150665
ISBN (Buch)
9783389150672
Sprache
Englisch
Schlagworte
Digital change in schools digitization digitalization digital transformation AI-generated data synthetic data simulation
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Kwok Kuen Tsang (Autor:in), 2025, Leveraging AI-Generated Data for Factor Structure Simulation and Analytical Protocol Development of the Digital Change in Schools Scale (DCSS), München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1617328
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  14  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum