Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Zur Shop-Startseite › Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft

Enhancing Willingness to Communicate in EFL Classrooms. The Impact of Language Games on Learners' Oral Skills

Titel: Enhancing Willingness to Communicate in EFL Classrooms. The Impact of Language Games on Learners' Oral Skills

Hausarbeit , 2022 , 31 Seiten , Note: 1,3

Autor:in: Lilli-Marie Scheller (Autor:in)

Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft

Leseprobe & Details   Blick ins Buch
Zusammenfassung Leseprobe Details

This paper investigates the role of language games in promoting foreign language learners' willingness to communicate (WTC) in English as a Foreign Language (EFL) classrooms. Drawing on key theories of second language acquisition, including the relationship between communication, interaction, and language learning, the paper explores how language games can reduce foreign language anxiety (FLA) and encourage active participation. The study focuses on learners aged 12 to 15 and aims to evaluate the effectiveness of language games in increasing oral language production, particularly in vocabulary and fluency. While this paper offers a comprehensive theoretical framework, the study cannot be conducted due to current limitations, leaving room for future research.

Leseprobe


Inhaltsverzeichnis (Table of Contents)

  • Introduction
  • Background to the study
  • Research context
    • Hypotheses
    • Research Questions
  • Study design
  • Data collection methods
  • Data analysis methods

Zielsetzung und Themenschwerpunkte (Objectives and Key Themes)

The main objective of this study is to investigate whether incorporating language games in the introductory phase of EFL lessons can enhance learners' willingness to communicate (WTC) and reduce foreign language anxiety (FLA). The study also aims to evaluate the effect of language games on learners' oral language production (vocabulary and fluency). The research focuses on learners aged 12-15.

  • The impact of language games on Willingness to Communicate (WTC) in EFL classrooms.
  • The relationship between language games and Foreign Language Anxiety (FLA).
  • The effect of language games on learners' oral language production (vocabulary and fluency).
  • The role of communication and interaction in second language acquisition.
  • Affective factors influencing willingness to communicate in a second language.

Zusammenfassung der Kapitel (Chapter Summaries)

Introduction: Introduces the concept of willingness to communicate (WTC) in the context of second language acquisition and highlights the importance of communicative competence in EFL teaching. The study's objectives and structure are outlined.

Background to the study: This section explores the significance of communication in learning and the role of speaking skills in effective communication. It discusses the concept of WTC, its complexities, and the influence of various factors, including anxiety, on learners' willingness to participate in L2 communication.

Schlüsselwörter (Keywords)

Willingness to Communicate (WTC), Foreign Language Anxiety (FLA), Language Games, EFL, Second Language Acquisition, Oral Language Production, Communicative Competence, Affective Factors.

Ende der Leseprobe aus 31 Seiten  - nach oben

Details

Titel
Enhancing Willingness to Communicate in EFL Classrooms. The Impact of Language Games on Learners' Oral Skills
Hochschule
Pädagogische Hochschule Heidelberg
Note
1,3
Autor
Lilli-Marie Scheller (Autor:in)
Erscheinungsjahr
2022
Seiten
31
Katalognummer
V1509964
ISBN (eBook)
9783389077795
ISBN (Buch)
9783389077801
Sprache
Englisch
Schlagworte
TEFL EFL language games didactics motivation willingness to communicate Communication
Produktsicherheit
GRIN Publishing GmbH
Arbeit zitieren
Lilli-Marie Scheller (Autor:in), 2022, Enhancing Willingness to Communicate in EFL Classrooms. The Impact of Language Games on Learners' Oral Skills, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1509964
Blick ins Buch
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • https://cdn.openpublishing.com/images/brand/2/preview_popup_advertising.jpg
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
  • Wenn Sie diese Meldung sehen, konnt das Bild nicht geladen und dargestellt werden.
Leseprobe aus  31  Seiten
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Zahlung & Versand
  • Über uns
  • Contact
  • Datenschutz
  • AGB
  • Impressum