Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Go to shop › Computer Science - Commercial Information Technology

Das Sichern und Erhöhen der Zustellbarkeit im E-Mail Marketing

Email Deliverability Management, so geht das

Title: Das Sichern und Erhöhen der Zustellbarkeit im E-Mail Marketing

Bachelor Thesis , 2011 , 54 Pages , Grade: 2.0

Autor:in: Nizar Hannouf (Author)

Computer Science - Commercial Information Technology

Excerpt & Details   Look inside the ebook
Summary Excerpt Details

Dieses Dokument versucht, Einblicke in Best Practices und Empfehlungen zu geben, um die Zustellbarkeit von legitimen E-Mails zu sichern und gleichzeitig das Vertrauen der Endbenutzer zu erhöhen. Das Sichern der Zustellbarkeit bedeutet die technischen Hürden der ISP zu überwinden. Sind legitime E-Mails einmal zugelassen, können dann weitere Maßnahmen ergriffen werden, um die Zustellbarkeitsrate zu erhöhen.[...]

Excerpt


Inhaltsverzeichnis

Abbildungsverzeichnis

Tabellenverzeichnis

Abkürzungsverzeichnis

1. Einleitung

2 Theoretische Grundlagen
2.1 Die Bedeutung des E-Mail-Marketing
2.2 E-Mail-Marketing vs. KlassischerKommunikationswege
2.3 Die Evolutionsstufen im E-Mail-Marketing

3 Schritte, die die Zustellbarkeit von E-Mails Sichern und Erhöhen
3.1 Definition und Begriffsabgrenzung: Zustellung und Zustellbarkeit
3.2 Whitelisting durch Akkreditierung
3.2.1 E-Mail-Akkreditierungsanbieter
3.2.1.1 SuretyMail
3.2.1.2 Return Path
3.3 Authentifizierung
3.3.1 Authentifizierungsmethoden
3.3.2 DNS Konfiguration
3.4 Reputation
3.4.1 SenderScore
3.4.2 Drei Faktoren schaden die Reputation
3.4.2.1 Beschwerderate
3.4.2.2 Trefferrate der Spam-Fallen
3.4.2.3 Unbekannter Benutzer-Rate
3.4.3 Authentifizierung und Reputation
3.4.4 Vier Faktoren Erhöhen die Reputation
3.4.4.1 Listenhygiene
3.4.4.2 Geringe Beschwerderate
3.4.4.3 Vermeidung von schwarzen Listen
3.4.4.4 Der Inhalt

4. Fazit

Quellenverzeichnis

Excerpt out of 54 pages  - scroll top

Details

Title
Das Sichern und Erhöhen der Zustellbarkeit im E-Mail Marketing
Subtitle
Email Deliverability Management, so geht das
College
Niederrhein University of Applied Sciences Mönchengladbach
Grade
2.0
Author
Nizar Hannouf (Author)
Publication Year
2011
Pages
54
Catalog Number
V270980
ISBN (Book)
9783656683308
ISBN (eBook)
9783656683421
Language
German
Tags
sichern erhöhen zustellbarkeit e-mail marketing email deliverability management
Product Safety
GRIN Publishing GmbH
Quote paper
Nizar Hannouf (Author), 2011, Das Sichern und Erhöhen der Zustellbarkeit im E-Mail Marketing, Munich, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/270980
Look inside the ebook
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
Excerpt from  54  pages
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Payment & Shipping
  • About us
  • Contact
  • Privacy
  • Terms
  • Imprint