Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Go to shop › Pedagogy - School System, Educational and School Politics

Inwiefern hat Klassenmanagement Einfluss auf die Leistungsfähigkeit von SchülerInnen?

Title: Inwiefern hat Klassenmanagement Einfluss auf die Leistungsfähigkeit von SchülerInnen?

Term Paper , 2025 , 15 Pages , Grade: 1,0

Autor:in: Luís Ziggy Görner (Author)

Pedagogy - School System, Educational and School Politics

Excerpt & Details   Look inside the ebook
Summary Details

Die Hausarbeit untersucht, wie Klassenmanagement die Leistungsfähigkeit von Schüler:innen (SuS) beeinflusst. Sie zeigt, dass neben fachlichem Input auch strukturierter Unterricht entscheidend ist. Theoretisch fundiert anhand von Klieme/Rakoczy (2008) und Kounin (1976), betont sie effiziente Zeitnutzung und Störungsprävention. Eine Literaturanalyse ergänzt dies um Professionalität und Beziehung. Trotz der offensichtlichen und bekannten Relevanz wird Klassenmanagement in der Praxis häufig nicht systematisch reflektiert. Des Weiteren besteht die Tendenz, dass Lernprobleme ausschließlich auf individuelle Schülermerkmale zurückgeführt werden, ohne die Rolle der Lehrkraft und deren Führungsverhalten ausreichend zu berücksichtigen. In vielen Fällen bleibt daher die Frage unbeantwortet, welchen konkreten Einfluss Klassenmanagement auf die Leistungsfähigkeit von SuS hat.

Details

Title
Inwiefern hat Klassenmanagement Einfluss auf die Leistungsfähigkeit von SchülerInnen?
College
Johannes Gutenberg University Mainz  (Bildungswissenschafen)
Course
Unterricht beobachten, rekonstruieren, initiieren
Grade
1,0
Author
Luís Ziggy Görner (Author)
Publication Year
2025
Pages
15
Catalog Number
V1619630
ISBN (eBook)
9783389157886
Language
German
Tags
inwiefern klassenmanagement einfluss leistungsfähigkeit schülerinnen
Product Safety
GRIN Publishing GmbH
Quote paper
Luís Ziggy Görner (Author), 2025, Inwiefern hat Klassenmanagement Einfluss auf die Leistungsfähigkeit von SchülerInnen?, Munich, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1619630
Look inside the ebook
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
Excerpt from  15  pages
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Payment & Shipping
  • About us
  • Contact
  • Privacy
  • Terms
  • Imprint