Hausarbeiten logo
Shop
Shop
Tutorials
En De
Shop
Tutorials
  • How to find your topic
  • How to research effectively
  • How to structure an academic paper
  • How to cite correctly
  • How to format in Word
Trends
FAQ
Go to shop › Didactics for the subject English - Pedagogy, Literature Studies

Teaching Composition Writing in English as a Foreign Language (EFL) at the Tertiary Level: A Balanced Curricular and Instructional Approach

Title: Teaching Composition Writing in English as a Foreign Language (EFL) at the Tertiary Level: A Balanced Curricular and Instructional Approach

Scientific Essay , 2010 , 16 Pages

Autor:in: Dr. M. Maniruzzaman (Author), Shahnaz Mahmud (Author)

Didactics for the subject English - Pedagogy, Literature Studies

Excerpt & Details   Look inside the ebook
Summary Excerpt Details

This study resulted from concerns about teaching composition writing in English as a foreign language (EFL) at the tertiary level at the universities in Bangladesh since the learners at the level appear to have disappointingly low proficiency in composition writing. It was conducted among 135 undergraduate students, and revealed two major problems in the subjects’ EFL composition writing: linguistic errors and structural anomalies. To solve these problems, the researchers suggest utilizing a balanced curricular and instructional approach, that is, an amalgamation of the product and the process approach to teaching composition writing. Based on the blend of the two approaches to teaching composition writing, this paper advocates some guidelines which can be employed to help improve instruction in and enhance effective learning of EFL composition writing.

Key words: EFL composition writing, tertiary level, low proficiency of learners, concerns about teaching, the process approach, the product approach, a balanced curricular and instructional approach

Excerpt


Inhaltsverzeichnis

  • ABSTRACT
  • INTRODUCTION
  • THEORETICAL BACKGROUND
    • The Product Approach
    • The Process Approach
  • METHODOLOGY
    • Participants
    • Data Collection
    • Data Analysis
  • FINDINGS AND DISCUSSION
    • Linguistic Errors
    • Structural Anomalies
  • PEDAGOGICAL IMPLICATIONS
    • A Balanced Curricular and Instructional Approach
  • CONCLUSION
  • REFERENCES

Zielsetzung und Themenschwerpunkte

Diese Studie befasst sich mit der Lehre des Kompositions-Schreibens in Englisch als Fremdsprache (EFL) auf tertiärer Ebene an Universitäten in Bangladesch. Sie untersucht die Herausforderungen, die mit der geringen Kompetenz von Studenten in diesem Bereich verbunden sind, und schlägt einen ausgewogenen Lehrplan und einen pädagogischen Ansatz vor, um diese Probleme zu lösen.

  • Analyse der Produkt- und Prozessansätze zum Kompositions-Schreiben
  • Identifizierung von sprachlichen und strukturellen Fehlern in EFL-Kompositionen
  • Entwicklung eines ausgewogenen Lehrplans und pädagogischen Ansatzes, der Elemente beider Ansätze integriert
  • Bewertung der Wirksamkeit des vorgeschlagenen Ansatzes
  • Entwicklung von Empfehlungen für die Verbesserung des EFL-Kompositions-Unterrichts

Zusammenfassung der Kapitel

Die Einleitung stellt das Problem der geringen Kompetenz von Studenten in EFL-Kompositions-Schreiben an Universitäten in Bangladesch dar und erläutert die Ziele der Studie. Der theoretische Hintergrund untersucht die Produkt- und Prozessansätze zum Kompositions-Schreiben und ihre jeweiligen Stärken und Schwächen. Die Methodik beschreibt die Teilnehmer, die Datenerhebung und die Datenanalyse. Die Ergebnisse und Diskussionen präsentieren die Ergebnisse der Analyse von Studentenarbeiten, wobei sprachliche und strukturelle Fehler hervorgehoben werden. Die pädagogischen Implikationen schlagen einen ausgewogenen Lehrplan und einen pädagogischen Ansatz vor, der Elemente beider Ansätze integriert, um den EFL-Kompositions-Unterricht zu verbessern. Die Schlussfolgerung fasst die wichtigsten Erkenntnisse der Studie zusammen und gibt Empfehlungen für die zukünftige Forschung.

Schlüsselwörter

Die Schlüsselwörter und Schwerpunktthemen des Textes umfassen EFL-Kompositions-Schreiben, tertiäre Ebene, geringe Kompetenz von Lernenden, Bedenken hinsichtlich des Unterrichts, der Prozessansatz, der Produktansatz, ein ausgewogener Lehrplan und pädagogischer Ansatz.

Excerpt out of 16 pages  - scroll top

Details

Title
Teaching Composition Writing in English as a Foreign Language (EFL) at the Tertiary Level: A Balanced Curricular and Instructional Approach
Authors
Dr. M. Maniruzzaman (Author), Shahnaz Mahmud (Author)
Publication Year
2010
Pages
16
Catalog Number
V152436
ISBN (eBook)
9783640643356
ISBN (Book)
9783640643967
Language
German
Tags
Teaching Composition Writing English Foreign Language Tertiary Level Balanced Curricular Instructional Approach
Product Safety
GRIN Publishing GmbH
Quote paper
Dr. M. Maniruzzaman (Author), Shahnaz Mahmud (Author), 2010, Teaching Composition Writing in English as a Foreign Language (EFL) at the Tertiary Level: A Balanced Curricular and Instructional Approach, Munich, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/152436
Look inside the ebook
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • https://cdn.openpublishing.com/images/brand/2/preview_popup_advertising.jpg
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
  • Depending on your browser, you might see this message in place of the failed image.
Excerpt from  16  pages
Hausarbeiten logo
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Shop
  • Tutorials
  • FAQ
  • Payment & Shipping
  • About us
  • Contact
  • Privacy
  • Terms
  • Imprint