This study assessed the noodleverse program for G8 writing class at Pulpogan National High School, Pulpogan, Consolacion, Cebu during the School Year 2017-2018 in order to design Writing Activities. Matched-pair design was used to present the findings of the study. The findings of the study revealed that there is a significant gain from the pre-test to the post-test writing activity of the students. Moreover, the use of Noodleverse Program was found to be effective in improving the writing skills of the students in the area of grammar, mechanics, structure and style. Thus, the use of interactive games from the Noodleverse Program namely Writing Prompt, Raz and Rez Write A Letter to Farmer Grey, Alexander Plans His Opinion Paragraph and Sensory Language serves as a facilitative tool in developing and enhancing the writing skills of the students. Hence, Writing Activities are proposed to enhance the respondents skills in the elements of writing.
Inhaltsverzeichnis
- I. INTRODUCTION
- Rationale of the Study
- II. METHODOLOGY
- Research Method Used
- Flow of the Study
- Environment
- Respondents
- Instruments
- Data-gathering Procedure
- Statistical Treatment
- III. PRESENTATION OF RESULTS, ANALYSIS and DISCUSSION
- Grammar
- Mechanics
- Structure
- Style
Zielsetzung und Themenschwerpunkte
Diese Studie analysiert das Noodleverse-Programm für die G8-Schreibklasse an der Pulpogan National High School in Pulpogan, Consolacion, Cebu im Schuljahr 2017-2018, um Schreibaktivitäten zu entwickeln. Das Ziel ist es, die Wirksamkeit des Programms bei der Verbesserung der Schreibfähigkeiten von Schülern zu beurteilen.
- Bewertung des Noodleverse-Programms als Interventionsprogramm für die Verbesserung der Schreibfähigkeiten der Schüler
- Identifizierung der spezifischen Stärken und Schwächen des Programms
- Entwicklung von Schreibaktivitäten, die auf den Erkenntnissen der Studie basieren
- Analyse des Einflusses des Programms auf die Schreibfähigkeiten der Schüler in Bezug auf Grammatik, Mechanik, Struktur und Stil
- Beurteilung der Wirksamkeit verschiedener interaktiver Spiele im Noodleverse-Programm
Zusammenfassung der Kapitel
Die Studie untersucht die Wirksamkeit des Noodleverse-Programms als Interventionsprogramm für die Verbesserung der Schreibfähigkeiten von Schülern der G8-Schreibklasse. Es wird eine matched-pair-Studie durchgeführt, um die Daten zu sammeln und zu analysieren. Die Ergebnisse zeigen, dass das Noodleverse-Programm einen signifikanten Einfluss auf die Verbesserung der Schreibfähigkeiten der Schüler in Bezug auf Grammatik, Mechanik, Struktur und Stil hat.
Schlüsselwörter
Englischunterricht, Noodleverse-Programm für G8-Schreibklasse, Matched-Pair-Design, Consolacion, Cebu, Philippinen, Grammatik, Mechanik, Struktur, Stil, interaktive Spiele, Schreibaktivitäten.
- Arbeit zitieren
- Dr. Donna Mae Suraliza (Autor:in), 2021, K12 Pedagogy in Teaching English. Noodleverse Program for Grade 8 Writing Class, München, GRIN Verlag, https://www.hausarbeiten.de/document/1135015